fall

bckgrnd

3 August 2011

sebenar-benar cinta???

sbenar2 cnta, cnta kpd allah sgt berbeza sgala2nya.. saat cnta kpd manusia membawa kesedihan, hnya cnta kpd allah membawa kedamaian .. saat cnta kpd insan membawa khancuran, hnya cnta kpd allah membawa kebahagiaan ..cnta kpd allah adalah sebenar2 cnta hakiki yg pasti membawa bahagia tika di dunia dan di akhirat kelak ..
kerana itulah apabila kekuatan cinta kpd allah melebihi segalanya , manusia tidak akan takut untuk berhadapan dgn kegagalan cinta sesama insan & kecintaan yg mendalam kpd allah tidak akan membuatkan seseorang itu terburu-buru melafazkan kata cintanya kpd org tersayang .. kita perlu sedar bahawa cnta kpd allah adalah sebaik2 cnta yg harus dimiliki manusia .. namun, kadangkala kesederan ini sukar diterjemah dalam ayat biasa lantas gagal untuk memahami makna sebenarnya .. 

cinta kepada insan lebih kepada sesuatu yg melalaikan , sedangkan cnta kpd allah bakal memberi ketenangan , kedamaian ,  dan kebahagiaan .. tidak dapat dinafikan bahawa setiap insan memiliki perasaan cnta yg amat indah , ingin mencintai dan dicintai serta mahu cnta merekasiakhiri dgn perkahwinan .. tp cnta yg indah itu kadangkala sangat menakutkan  ,, kerana kegagalan cnta menjadikan insan merana & berasa hidup tidak bermakna .. maka ,, jadilah cinta itu sebagai kepahitan yg begitu mengecewakan & menyakitkan perasaan ..

tidak ada cnta yg lebih agung selain cnta kpd allah & rasul - Nya .. maka pabila bercinta,, janganlah cinta itu melebihi cinta kpd allah & rasul - Nya ..

-SEKIAN-

No comments: